SZKOŁA PODSTAWOWA IM. ARKADEGO FIEDLERA W PRZYBOROWIE

Prawa i Obowiązki Ucznia

Uczeń ma obowiązek:
1. Systematycznego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach lekcyjnych.
2. Rzetelnej pracy nad poszerzaniem swej wiedzy i umiejętnościami wypełnianymi  zgodnie z wewnętrznym regulaminem szkolnym, obejmującym m.in. takie zagadnienia, jak: egzekwowanie wiedzy, frekwencję, zasady kontaktowania się w tych kwestiach z nauczycielami itp.
3. Podporządkowywania się zarządzeniom Dyrektora szkoły, Rady Pedagogicznej i zaleceniom Samorządu Uczniowskiego.
4. Dbać o swoje zdrowie, higienę osobistą, bezpieczeństwo własne i kolegów, nie ulegania nałogom i przekonywania innych o ich szkodliwości, a w szczególności przeciwstawiania się przejawom agresji i przemocy oraz wszelkim zrachowaniom wulgarnym.
5. Okazywać szacunek nauczycielom i innym pracownikom szkoły.
6. Nosić w czasie zajęć szkolnych schludny, estetyczny ubiór, a podczas uroczystości strój galowy.
7. Dbać o estetykę i ład w szkole oraz na  terenie przyszkolnym.
8. Dbać o honor Szkoły i współtworzenia jej dobrego wizerunku.
9. Szanować  symbole państwowe (godło, flagę, hymn) i religijne.
10. Szanować poglądy i przekonania innych, ich godność osobistą oraz wykazywać wrażliwość i otwartość na konieczność niesienia wszelkiej pomocy swoim kolegom.
11. Dbać o dobrą atmosferę w klasie i szkole oraz wywiązywania się z nałożonych przez szkołę zadań.
12. Szanować mienie szkolne i przeciwdziałanie wszelkim przejawom dewastacji.

Uczeń ma prawo do:
1. Znajomości celu lekcji, swoich zadań lekcyjnych oraz do jasnego i zrozumiałego dla nich przekazu treści lekcji.
2. Zadawania pytań nauczycielowi w przypadku natrafienia na trudności w toku lekcji.
3. Poinformowania go co do kryteriów i zasad, jakie stosuje przy ocenianiu każdy nauczyciel.
4. Jawnej, sprawiedliwej i umotywowanej oceny swego zachowania i postępów w nauce.
5. Rzetelnej z tygodniowym wyprzedzeniem informacji o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów
6. Uzyskania w uzasadnionych przypadkach pomocy w nauce poprzez:
– o zajęcia wyrównawcze
– o indywidualne konsultacje z nauczycielami przedmiotu z wyznaczeniem terminu uzupełniania wiadomości
– o pomoc koleżeńską
7. Zgłaszania chęci poprawienia oceny cząstkowej i uwzględnienia tej prośby przez nauczyciela w ustalonym terminie.
8. Oceny pracy domowej.
9. Korzystania ze wszystkich dostępnych źródeł wiedzy : księgozbioru biblioteki, czasopism oraz Internetu.
10. Zwracania się do dyrektora szkoły, wychowawców i innych nauczycieli ze wszystkimi problemami celem uzyskania pomocy.
11. Poszanowania godności w sprawach osobistych, rodzinnych i koleżeńskich.
12. Zachowania tajemnicy spraw powierzonych.
13. Właściwego odnoszenia się nauczycieli do ucznia.
14. Zgłaszania uwag na temat organizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych poprzez swoich przedstawicieli na:
–  radach pedagogicznych
– zebraniach Rady Rodziców
– zebraniach organizacji uczniowskich.
15. Dobrowolnego wyboru zajęć pozalekcyjnych oraz pozaszkolnych zgodnie z zainteresowaniami i zdolnościami.

Call Now Button